Tavaliselt tuuakse USA piiramatute võimaluste eeskujuks ajalehepoissi, kellest sealmaal võib saada miljonär. Märksa kindlam on siiski minna õppima Eesti Maaülikooli lihatehnoloogiat!
Järgneb Wikipedial ja muudel avalikel allikatel põhinev lugu saksa immigrandist Oscar Meyerist. See tõestab, et saksa vorsti müües on võimalik isegi saada multimiljonäriks!
Oscar Mayer Company on Ameerika Ühendriikides tegutsev ning Kraft Foods Group omandis olev lihatootja, kes on tuntud oma hot dog viinerite, peekoni, singi, ning Bologona vorsti poolest.
Järgneb Wikipedial ja muudel avalikel allikatel põhinev lugu saksa immigrandist Oscar Meyerist. See tõestab, et saksa vorsti müües on võimalik isegi saada multimiljonäriks!
Oscar Mayer Company on Ameerika Ühendriikides tegutsev ning Kraft Foods Group omandis olev lihatootja, kes on tuntud oma hot dog viinerite, peekoni, singi, ning Bologona vorsti poolest.
Saksa
immigrant (sündinud linnas nimega Kösingen, praegu see Nereheimi linnaosa) Oscar F. Mayer (1859–1955)
alustas töötamist juba 14 aastasena Detroiti lihaturul
ning hiljem Chicago lihaturul. Samal ajal tegutses tema vend Gottfried Saksamaal Nürnbergi lähedal vorstimeistrina. Noored tundsid, et vorstitöö toidab tegijat ja ka Gottfried kolis USA- sse.
Vasakul Oscar F., tema kõrval vend Gottfried ja Oscar F. Jr. |
Aastal 1883 liisisid Oscar ning tema vend
Gottfried Kolling Meat Market-i Chicago põhjaosas. Seal müüsid vennad bratwurst´e, liverwurst´e ning weißwurst´e, mis olid populaarsed peamiselt saksa
linnaosades, mis ümbritsesid nende lihaturgu. Äri alustas koguni nii edukalt, et esimese müügipäeva käive oli 59 dollarit.
Kuna lihaturu
populaarsus kasvas, suurendasid nad oma poodi ning osalesid ka kohalike
ürituste, nagu näiteks 1893 Chicago Maailmanäituse sponsoreerimises. Aastaks 1900 oli ettevõttes 43
töötajat ning toodete laialikanne toimus üle kogu Chicago linna. Tähelepanuväärne on, et esimesena palgati müügimehed, neile anti töösõidukiteks hobused koos kaubavankriga. See oli aluseks äri plahvatulsikule kasvule. Logistiline uuendus võimaldas teha sama päeva müüki üle linna ja võtta kliente üle konkurentidelt. Kas müügimehed omasõitude eest ka erisoodustust maksid, pole teada.
Teine epohhiloov uuendus toimus aastal 1904. Siis hakkas Oscar Mayer oma lihatooteid brändima, et nende populaarsust ära
kasutada. See käivitas kogu tööstusharu hõlmava trendi. Ettevõtte esimesed
tuntumad tooted olid "Old World" vorstid ning Westphalia singid, millele järgnesid peekonid
ning viinerid. Aastal 1906 oli Oscar Mayer & Co esimeste vabatahtlike seas,
kes ühinesid värskelt loodud riikliku lihakvaliteedi kontrolli programmiga. Aastal
1919 tegi ettevõte esimese suurema laienduse, ostes töötlemistehase Madisonis,
Wisconsinis. Tehas osutus kiiresti kasumlikuks ja efektiivseks ning lõpuks sai
Madisoni tehasest ettevõtte peakorter.
Oscar Mayer oli
iseseisev ettevõte pea terve sajandi ning seda omasid peamiselt vendade
Mayerite järeltulijad. Aastal 1981 otsustasid Oscar Mayeri aktsionärid müüa
ettevõte General Foods Corporation-ile, millel olid vahendid ettevõtte edu
veelgi suurendada. Neli aastat hiljem ostis Philip Morris Companies, Inc ära General
Foods Corporation-i ning aastal 1989 ühendati General Foods värskelt omandatud ettevõttega Kraft, Inc.
Kraft Foods
aktsiate avalik esmaemissioon oli aastal 2001. Altria Group (eelnevalt
tuntud kui Philip Morris & Companies) eraldas ülejäänud Kraft Foods aktsiad
aastal 2007 Altria aktsionäridele. 2. Aprill, 2007, oli esimene päev, kui Kraft
kauples iseseisva ettevõttena New Yorgi börsil.
Oscar Mayer
on samuti kuulus oma Wienermobile-i poolest, mida kasutati üle 70 aasta jooksul erinevatel
USA tuuridel. Esimene Wienermobile ehitati aastal 1936. All on pilt, kus on kõrvuti ajalooline massin koos tänapäevase Miniga. Allikas: http://hotdoggerblog.com/
Oscar Mayeril
oli mitmeid telereklaame, mis kaasasid noori lapsi, kaasa arvatud Oscar Mayeri
Viinerireklaam aastal 1965. Antud reklaam näitab väikest tüdrukut, kes juhib
suuremat laste gruppi, kes laulavad, mida nad saaksid, kui nad „oleksid Oscar
Mayer-i viinerid“. Vaata reklaami:
1974 aasta
telereklaam näitas nelja-aastast Andy Lambrost, käes õng ning võileib, lauldes "My
bologna has a first name, it's 'O-S-C-A-R'...". See sai
üheks kõige kauem eetris olnud telereklaamiks kogu riigis.
Nagu näha, ei ole edukaks reklaamiks alati vaja kallist ja keerulist agentuuritööd, aga vorst peab hea olema!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar